سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو چیست ؟ با 4 مقاله مربوط

به نقل از راش نت :

سئو سر واژه Search Engine Optimization هست یا به عنوان بهینه سازی موتور جستجو میشناسیم.

قراره با سئو کاری کنیم که موتور های جست و جو گر راحت تر ما رو پیدا کنن و بتونیم رتبه های خوبی بگیریم.

اگه بخوام خودمونی تر بگم به مجموعه اقداماتی یا کار هایی که برای کلمه ای انجام میدیم تا موتور جست و جوگر از سایت ما خوشش بیاد و سایت ما رو توی اون کلمه به کسایی که اون کلمه رو جست و جو میکنن نشون بده در ادامه بخش اولش رو میگم ولی در مقاله های بعدی کامل توضیح میدم.

همین اول باید یه نکته رو باید بهت بگم سئو اصلا کار راحتی نیست و کار سئو یک روزه یا یک ماهه نیست وقتی قراره سئو رو یاد بگیری و پروژه بگیری باید این رو بدونی برای یه سایت که میخواد کلمه کلیدی سختی رو بالا بیاره حداقل به 3 تا 6 ماه کار نیاز داری تا بتونی به وضع مطلوب برسی که باید ادامه دار باشه و اگه الان مدیر یک کسب و کار هستی و میخوای یه سئوکار استخدام کنی یا دورکاری بهش بسپاری این رو بدون تو یه هفته ازش انتظار کاری خارق العاده نباش.

* این کار هم شده یه مقاله درباره سئو کلاه سیاه ها بهت میگم یک کار خیلی خطر ناکه اما باید بدونی که انجام بدی ما هم انجام میدیم ولی نه خیلی زیاد از قانون ایجا ایرانه استفاده میکنیم

تاریخچه سئو

در اوایل سال 1990 به شمسی میشه 1368 اولین موتور های جست و جو گر پا به میدان اینترنت گذاشتن که از معروف هاش میشه به Infoseekو Yahoo اشاره کرد. اون زمان مردم وقتی وارد موتور جست و جوگر میشدن با یه فعرست که سایت ها بودن نگاه میکردن نمونه ایرانی این شکل سایت پیوند ها هست.

از اون سال به بعد اینترنت هی در حال پیشرفت بود تا الان کم کم تعداد سایت ها داشت بیشتر میشد و دیگه نمیشد از فهرست ها استفاده کرد بخاطر همین دنیا وب تغییر کرد و رفت به سمت الگوریتم‌ ها که با استفاده از این الگریتم ها تو میای یه کلمه یا جمله رو جست و جو میکنی موتور های جست و جو گر میان سایت ها رو بررسی میکنن که این کلمه یا جمله کجا بیشتر استفاده شده و چقدر طرفدار داره میرن همون سایت یا تخصصی تر همون مطلب رو بهت نشون میده.

وقتی بحث از الگوریتم‌ها میشه بحث قوانین هم میاد جلو که در این راه افرادی اومدن از این قانون ها پیروی کردن و افرادی هم یجورایی دورش زدن که در اصطلاح بهشون سئو کار کلاه سیاه و سفید میگن.

امروزه موتور های جست و جوگر خیلی هوشمند تر شدن که میتونن خیلی چیزا رو تشخیص یدن تازه یه چیز دیگه هم هست گوگل هنوز تو زبان فارسی یکم مشکل داره کار هایی که سئو کار های کلاه سیاه ها میکنن برای سایت های ایران کلاه سفید شناخته میشه.

اهداف سئو :اهداف سئو

همون جور که تو مقدمه گفتم سئو مجموع اقدامات هست که موتور های جست و جو گر دوست دارن تو سایتت ببینن، سئو باعث افزایش ارتباط کلمه های کلیدی با صفحه های دیگه سایتت میشن. با بهینه کردن سایتت باعث افزایش اعتماد از جانب موتور های جست و جوگر و هم کاربر ها میشه با این کار موتور های جست و جو گر تو رو در ردیف های اول نشون میدن.

جالبه بدونی طبق تحقیقات سه لینک اول جست و جو ها بیشترین کلیک خوری رو دارن که شامل 58.4 درصده جالبه بگم لینک اول به تنهایی 36.4 درصد از کلیک خور هست.

حالا متوجه این شدی هدف سئو یا بهینه کردن سایت چیه؟

خوب اگه بخوام خلاصه بهت بگم سئو بدرد چه کاری میخوره میتونم به لیست زیر اشاره کنم :

1. افزایش بازدید از وبسایت
2. ایجاد برند سازی
3. افزایش ترافیک سایت
4. رتبه گرفتن سایت توسط موتور های جست و جو
5. افزایش فروش محصول
6. تبلیغات رایگان

انواع سئو
سئو درون صفحه ای یا On Page SEO

همون جور که از عنوان مشخصه این نوع سئو مربوط به سایت ما میشه از فهرست بندی گرفته تا نوشته ها و عکس هایی که تو سایتمون میزاریم. روی این نوع سئو ما بیشترین کنترل رو داریم و میتونیم تغییرش بدیم و همون از اول سفت و سخت روش کار کنیم فقط یادت باشه تا از سئو درون صفحه ای مطمئن نشدی به مرحله بعدی نرو که خیلی ضرر داره.

سئو بیرون صفحه ای یا Off Page SEO

نقطه مقابل On Page SEO هست من تو On Page SEO گفتم کار هایی که تو سایتمون میکنیم ولی توی Off Page SEO ما کاری به سایتمون نداریم و بیشترین تلاش رو از بیرون داریم یعنی کار هایی میکنیم که دیگران ما رو معرفی کنن. در این جا فعالیت های زیادی برای این کار وجود داره که بستگی به نوع کسب و کار و استراتژی کسب و کارت داره که از کدوم روش باید استفاده کنی

سئو کلاه سفید یل White Hat

وقتی داری کار سئو انجام میدی اگه از قوانی به صورت درست تبعیت کنی و هر کاری میگن رو انجام بدی درسته زمانش بیشتره طول میکشه به نتیجه برسه ولی تاثیر خیلی بیشتری داره تازه ماندگاریش خیلی بیشتره و اگهموتور های جست و جو گر هم بروز رسانی بشن باز مشکل چندانی برات پیش نماید تازه متور های جست و جوگر از این افراد بیشتر خوششون میاد و اون افزاد رو در ارجعیت قرار میدن.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat

نقطه مقابل کلاه سفید کلاه سیاه هست سئو هایی که درسته طبق دستور عمل ها انجام میشن ولی تو اجرا فریب کاری هم وجود داره که با این کار موتور های جست و جو گر سایتی که داره این کار رو میکنه مجازات میکنه که کمترین این مجازات از بین بردن زحمت هایی که برای اون کلمه مخصوص کشیدی رو از بین میبره و بهت میگه از اول شروع کن تا این که در ادامه میاد کل سایتت رو از بین میبره و دیگه نمیزاره سایتت برگرده پس بهتره بیخیال این موضوع بشی
یه نکته ای هم هست اینه بعضی چیزها تو سایت های خارجی کلاه سیاه حساب میشه تو سایت های ایرانی کلاه سفید حساب میشه.

مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به برخی از مقاله های در زمینه بهینه سازی موتور جستجو اشاره میکنم:

پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ

در این پژوهش محقق معتقده که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسه مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستن این مسئله که نمیدون که چطورسایت خودشون رو تو اینترنت معرفی کنند که بهترین روش برای معرفی سایت بهنیه سازی موتور جستجوه. در این تحقیق بر اساس 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی کرده استراتژهای بهینه سازی برای توسعه سایت را بصورت زیر معرفی می کنه:
• بهبود ساختار سایت
• استراتژی کلمات کلیدی
• استراتژی URL
• بهینه سازی کد
• پردازش کردن متن
• بهینه سازی لینک های ورودی
• استراتژی نام دامنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت رو بررسی و توضیح داده و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده ، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافتست. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق این پژوهش شامل موارد زیره:
• اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
• اضافه کردن URL به نقشه سایت
• اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
• استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که باعث افزایش رتبه سایت میشه رو به 3 سه بخش تقسیم بندی کردن:

• شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنن، نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده میشه.
• وبمسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنن رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش بدن.
• جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستن که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشون هستن.

محققین معتقد افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشن و عواملی که باعث افزایش ترافیک سایت میشه ور بخوبی بشناسه و تازه باید بدونه کلمه کای کلیدی که کاربر نهایی دنبالشه و به عبارتی دیگه اطلاعات خودش رو توی هر سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه داشته باشه.

بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی

در این تحقیق بر اساس یکسری مقاله ها، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده، محقیق معتقدند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی هست که هیچ وقت تمام نمیشه و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود داره ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است. :
تکنیک هایی که در این تحقیق برای بهینه سازی اومده:
• افزایش لینک ها از سایت های دیگه
• تغییر اسم فایل ها
• لینک یک طرفه
• کلمات کلیدی
• استفاده از Meta Tag
• استفاده صحیح از عنوان
• استفاده از robots.txt
• بهینه سازی محتوا

قدم صفر سئو

وقتی از قدم صفر حرف زده میشه فکرمون میره این قدم صفر چی میتونه باشه باید بهت بگم قدم صفر باید یه کاغذ بگیر روش بنویس که چه کلمه یا جمله هایی هست که امکان داره کاربر ها جست و جو کنن تا به سایتت برسن هر کسب و کاری جست و جو های خاصی دارن برای شروع سئو باید بدونی رو چه کلمه هایی میخوای سرمایه گذاری کنی بعد بری به سمت کار هایی که باید برای پیشرفتش انجام بدی

تو این مقاله سعی شده سئو رو برات تعریف کنم تا اطلاعات دقیقی داشته باشی

تویی که داری این مقاله رو میخونی یا مدیر یه سایتی هستی که میخوای یه سئو کار استخدام کنی یا دوست داری سئو رو یاد بگیری تا با این روش پول دربیاری که باید اینجا بهت بگم تو مقاله های بعدی به ریزترین نکته های سئو میپردازم که چالش هایی به وجود نیاد برای این که به این هدف برسیم موضوع عای خودتون رو تو کامنت برام بنویسی تا مرتبط با اون موضوع من مقاله جدید بنویسم.

ممنونم با من همراه بودی

تمام/

منبع : https://rashnet.ir/what-is-seo